Gyógyulni.hu

"Erény ami visszajuttat Istenhez, bűn ami eltart."

"Hogyan tud az ember valóban belső békére lelni? Gyakorlati szinten, a fizikai síkon ne várj el másoktól semmit se. Csak adj és adj és adj, mint egy anya, aki mindent megad a gyermekének, mert azt gondolja, a gyerek nincs abban a helyzetben, hogy viszonzásul bármit is adjon neki. Ne várj el semmit a világtól, csak szeresd a világot, és ajánld fel neki a képességedet, a belső gazdagságodat, az örömödet. Mindenedet, amid van, add a világnak feltétel nélkül. Ha bármit is elvárunk a világtól, akkor boldogtalannak fogjuk érezni magunkat, mert a világ nem ért meg minket, a világ nem törődik velünk. Ha tehát bármit is feltétel nélkül meg tudunk tenni, akkor az elménknek meglesz a békéje."
Sri Chinmoy

Névnap

2017. október 22. vasárnap
Előd, Korinna
A Nap kel 07:19-kor,
nyugszik 17:50-kor.

Holnap
Gyöngyi
napja lesz.

Oldalainkat 50 vendég és 0 tag böngészi



A meditáció gyakorlatához először is keress egy csendes helyet. Viselj kényelmes ruhát, és ülj vagy feküdj le. Nem számít, hogy széken vagy a padlón ülsz, vagy akár az ágyon fekszel (hacsak nem vagy hajlamos álomba merülni ebben a helyzetben), csak az számít, hogy kényelmes testhelyzetben legyél.
 
Hogyan végezd a meditációt?
 
Csukd be a szemed, engedd el magad, és lélegezz nyugodtan. Lassan szívd tele a tüdődet, majd jóleső érzéssel engedd ki a levegőt (ebben a gyakorlatban nagyon fontos, hogy kellemesen érezd magad).
 
Amikor az elméd elkalandozik, gyengéden engedj el minden gondolatot, vagy legalábbis ne tartsd meg őket azzal, hogy tovább nem foglalkozol velük, majd figyelj újra a légzésedre.
Természetedből fakadóan figyelmed összpontosítására törekszel, ezért a meditáció gyakorlatát kezdetben természetellenesnek érezheted, és elméd vissza akar majd térni azokhoz a dolgokhoz, amelyekre korábban figyelt. Ha ez történik, lazítsd el magad, lélegezz, és próbáld meg elengedni a gondolatot.
Könnyebben elcsendesítheted az elmédet, ha jelentéktelenebb gondolatokat választasz, amelyekből nem fejlődhet ki valamilyen érdekes dolog: összpontosíts például a légzésedre. Akár számolhatod is magadban, ahogy ki- és belélegzel. Hallgathatod, ahogy a csapból csöpög a víz. Ha légies, finom gondolatokat választasz, minden elutasító gondolatot magad mögött hagysz, és rezgésszinted magától megemelkedik.

Ebben a gyakorlatban nem a vágyaiddal foglalkozol, hanem lecsendesíted az elmédet. Miközben erre törekszel, ellenállásod alábbhagy, és rezgésed visszatér természetes, zavartalan állapotába. Ahogy csendet teremtesz elmédben, úgy erezheted, mintha eltávolodnál a testedtől. Például nem igazán tudsz különbséget tenni a lábujjaid és az orrod között. Amikor megszűnt benned az ellenállás, és eredeti, zavartalan, magas rezgésszinteden szárnyalsz, gyakran érezheted, hogy tested önkéntelenül megmozdul. Talán finoman billegni kezd egyik oldalról a másikra, előre-hátra, vagy a fejed kezd lágy mozdulatokkal ide-oda mozogni. Az ehhez hasonló érzések azt jelzik, hogy a meditáció állapotába kerültél.


Vonzásod irányultsága megváltozott, és az elfogadás állapotában vagy. Ha eleget gyakorolsz, annyira megszokod ezeket a magasabb rezgésszinteket, hogy kívánságod szerint bármikor visszatérhetsz hozzájuk.
 
Ha rendszeresen meditálsz, idővel nagyon kifinomultan fogod érzékelni, hogy ezek a magasabb szintű rezgések milyen érzést okoznak a testedben. Ezért amikor valami olyasmire figyelsz, ám visszavesz a rezgésedből, már sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy azt még a kezdeti, ártalmatlan szakaszban felismered, mielőtt  komoly visszaesést okozna, és könnyen megváltoztathatod az ellenállást keltő gondolatot, hogy visszaálljon az egyensúlyod.
 
Mit érhetsz el 30 nap meditációval?
 
Tudtad, hogy bármilyen ismert halálos betegség legyen is a testedben, egyik napról a másikra nyomtalanul eltűnhetne, ha megtanulnád, hogyan engedd áramolni az energiát?  Mindenképp biztatunk, hogy mindig legyél kellőképp önző ahhoz, hogy azt mondd: „Az a legfontosabb, hogy jól érezzem magam, és ma meg is találom ennek a módját. Meditációval kezdem a napot, és összhangba hozom magam forrásenergiámmal. A nap során pedig keresni fogom, hogy mi ébreszthet bennem nagyrabecsülést, így egész nap bármikor visszatérek a forrásenergiához. Ha találok valamit, amit dicsérhetek, dicsérni fogom. Ha valamiben kivetnivalót találok, csendben maradok, és meditálni próbálok. A rendszeresen végzett meditációval harminc nap alatt a legelutasítóbb emberből a legkevésbé elutasító emberré válhatsz.
 
 
Forrás: EXA Stúdió

Lap teteje

Copyright © 2013. Minden jog fenntartva - Agabe /Ulicska Tamás/.