Gyógyulni.hu

"Erény ami visszajuttat Istenhez, bűn ami eltart."

"Tartsd arcodat mindig a fény felé, és az árnyék mögéd kerül."
Walt Whitman (1819-1892)

Névnap

2017. december 15. péntek
Valér
A Nap kel 07:32-kor,
nyugszik 16:00-kor.

Holnap
Etelka, Aletta
napja lesz.

Oldalainkat 74 vendég és 0 tag böngészi



1. Mozogj minimum 15 percet minden nap. Nem csak segít elkerülni a betegségeket, de sokkal aktívabban, frissebben tart napközben, a tavaszi fáradtság egyik legjobb ellenszere a vitaminok mellett a sok mozgás.
 
2.  Fejezd be az evést, amikor már 80%-osan tele vagy. Egyél lassan, megfontoltan, hogy az agyadnak is legyen ideje érzékelni, hogy tele vagy már, és ne edd túl magad.
 
 3. Erősítsd az egyensúly érzékedet, amellyel tovább aktív maradhatsz és elkerülheted az eséseket, melyek főként idősebb korban veszélyesek már.
 
4. Élj a mának. Sokan csak a jövőről álmodoznak és elfelejtenek élni a mának, elfelejtik érzékelni a szép dolgokat. Gondolni kell és tenni kell a jövőért, de nem szabad megfeledkezni azokról a pillanatokról, amelyek már nem hozhatóak vissza, egy mosoly, egy nevetés, egy szép reggel.
 
5. Ne legyen tiltólistád. A tiltólista arra jó, hogy egy rövid idő után égető vágyat érezz valami iránt és utána jól teleedd magad. Az egy életen át tartó egészséges étkezés alapja, hogy egyensúlyban maradjunk, meg tanuljuk moderálni az étkezéseinket. Tanuld meg inkább egészségesebb alapanyagokból elkészíteni az ételeket, mint hogy kizárd azokat.
 
6. Felejtsd el, hogy a vékony test egyenlő az egészségessel. Lehet egy nő vékony úgy is, hogy közben található zsír a testén, és egyáltalán nem él aktív életet, nem táplálkozik egészségesen. Azért, mert valaki genetikailag gyors anyagcserével van megáldva és ezért bármit megehet, nem látszik meg rajta, az nem jelenti azt, hogy egészséges, hiszen mivel sokan közülük nem figyelnek a táplálkozásukra, lehet magas a koleszterin szintjük és egyéb életmódból eredő problémákkal küzdhetnek.
 
7. Családfakutatás. Nézd meg, hogy a családodban milyen rizikófaktorok vannak jelen, és tegyél meg minden szükséges lépést, hogy megakadályozd, hogy nálad előjöjjön.
 
8. Soha ne hagyd ki a szűrő vizsgálatokat. A kötelezően javasolt éves szűrő vizsgálatokat nem véletlenül találtak ki. Tudom, nem kellemes egy nőgyógyászati vizsgálat, egy rákszűrés, vagy mikor vért vesznek, de egy időben felismert betegség könnyűszerrel gyógyítható.
 
9. Egyél szezonális gyümölcsöt, zöldséget. A helyileg megtermelt zöldségekben több vitamin található, és ha van kerted, saját magad termeszted, akkor nyert ügyed van.
 
10. Soha ne mondj nemet a vidámságnak. A hosszú élet egyik titka a jó barátságok és a családdal töltött kellemes idő. A nevetés, jó beszélgetések segítenek pozitívnak maradni, elűzik a stresszt. Iktass be minél több ilyen időtöltést az életedbe.
 
11. Tanulj meg nemet mondani. Tanuld meg, hogy azoknak az embereknek nemet mondj, akik visszahúznak állandó kesergésükkel, negatív hangulatukkal.
 
12. Egyél kétszer annyi zöldséget és gyümölcsöt, mint általában. Segít elkerülni sok betegséget és megelőzi az elhízást.
 
13. Tanulj meditációt. A meditáció elűzi a stresszt, felkészít a nehezebb feladatokra, kikapcsol.
 
14. Fogyassz több vitamint télen. A téli zöldség és gyümölcs evés nagyon jó, de ezekben sokkal kevesebb a vitamin, és a szervezetnek sokkal többre van szüksége a téli hidegben. Szerezz be megbízható, természetes alapanyagú vitaminokat és fogyaszd őket napi rendszerességgel.
 
15. Felejtsd el a gyors diétákat. Azok a diéták, amelyek gyors fogyást ígérnek mindenféle életmódváltás, mozgás nélkül, egyáltalán nem egészségesek.
 
16. Fogselymezz minden nap. Fogad szépsége, és épsége érdekében iktasd be a napi rutinba a fogselymezést. Épp olyan kötelező lenne, mint az arctisztítás, zuhanyzás.
 
17. Egyetek többször együtt a családdal. A közösen töltött étkezések garantálják, hogy változatosabban étkezzünk, és mivel van idő közben beszélgetni, így kevesebbet eszünk az alatt az idő alatt, amíg az agyunk érzékeli, hogy táplálékhoz jutott.
 
18. Feküdj le korábban minimum 3-szor 1 héten. A napi 7-8 óra alvás biztosítja, hogy energiaszintünk rendben legyen a nap folyamán, és erősíti az immunrendszert, meggátolja az elhízást.
 
19. Egyensúly legyen a tányérodon. Figyelj rá, hogy a napi bevitelnél a 4 fő tápanyag mindig megfelelő arányban jelen legyen. 1/3 rész zöldség-gyümölcs, 1/3 rész rostban gazdag szénhidrát, 1/6 rész fehérjében gazdag tápanyag és 1/6 rész csökkentett zsírtartalmú tejtermék.
 
20.  Tedd szokássá a szabadban töltött időt. Minimum 10 percet minden nap ki kell mozdulni otthonról, hiszen ez segít elűzni a depressziót és jobb kedvre derít.
 
21. Segíts másokon. Tudományosan bebizonyították, hogy azok, akik mások problémáira is időt szánnak, sokkal tovább élnek, egészségesebbek. Nem azt jelenti, hogy mindenki problémáját meg kell hallgatni, de ki selejtezheted a ruháidat és elajándékozhatod, segíthetsz egy-egy szervezetnek, iskolának, amellyel örömet szerzel másoknak.


Forrás: erezdmagadjol.hu
 

Lap teteje

Copyright © 2013. Minden jog fenntartva - Agabe /Ulicska Tamás/.